De coronacrisis opent de ogen van de Belgische particulieren. De zorg staat onder druk. Hier komen heel wat economische vragen bij. Zoals: Wie gaat de zorgfacturen betalen?

De Belgische bevolking alsook haar bedrijven zijn verantwoordelijk voor het aanvullen van deze zorgkas. Dat wordt nu meer dan ooit benadrukt. Daarom is de nieuwe term ‘winkelhieren’ relevanter dan ooit. De Belgische bevolking steunt de Belgische bedrijven die het nu wat moeilijker hebben. Op haar beurt zorgen de Belgische bedrijven dat de economie blijft draaien én de zorgkas aangevuld blijft.

Maar hoe kan jij als ondernemer strategisch inspelen op het ‘winkelhieren’ fenomeen?

Trek je klanten digitaal aan door lokaal te adverteren met sociale media

lokaal adverteren

Waarom sociale media? Veel mensen zitten thuis en grijpen steeds meer naar sociale media om op de hoogte te blijven van vrienden, familie en nieuws. Het is nu dus een uitgelezen kans om deze mensen te bereiken.
Wil je potentiële klanten in een straal van 5 km rond jouw bedrijf een seintje geven dat ze bij jou digitaal kunnen bestellen en ‘winkelhieren’? Dat kan!

Door middel van sociale media kan je namelijk superlokaal adverteren. Zo kies je een straal en een doelgroep rond jouw bedrijf en toon je een doelgerichte advertentie enkel aan deze personen.

Het strategische voordeel van lokaal adverteren is dat het waarschijnlijk niet de eerste keer is dat mensen jouw bedrijf voorbij zien komen. Zo schept een lokaal bedrijf toch een vorm van vertrouwen waardoor de drempel om bij jou te bestellen, verlaagt.

Voeg jezelf toe aan lokale Facebookgroepen

Er bestaan verschillende Facebookgroepen waar je duidelijk kan maken dat jouw bedrijf nog actief is. Zo kan je actief deelnemen aan de lokale Facebookgroep van je stad of gemeente. Breng lokale bewoners op de hoogte van jouw activiteiten via een leuke post of video.

Genereer lokale betrokkenheid met Facebook en Instagram

Onder betrokkenheid verstaan we: reacties op posts en weergaven van video's. Betrokkenheid is het bewijs dat je volgers je activiteit op sociale media goed ontvangen. Blijf dus zeker tijdens de coronacrisis actief op sociale media via posts, stories en livevideo's. Geef je volgers een kijkje in jouw dagelijkse werkzaamheden tijdens deze periode. Toon hoe je nu te werk gaat. Hoe verlopen de bestellingen en de leveringen? Volg je klanten ook terug en deel stories en posts van tevreden klanten. Zo spoor je volgers aan om bij jouw een bestelling te plaatsen. 

Volg de praktische opleidingen van Analyz-it

Als digitale partner kunnen we je praktische opleidingen aanbieden om via sociale media lokaal klanten aan te trekken. In plaats van een algemene 'Social media opleiding', krijg je bij ons een praktische opleiding waarbij we meteen aan de slag gaan op maat van jouw bedrijf. Dit deden we al voor een aantal bedrijven, waaronder KUBUS bv:

sociale media opleiding

Nood aan een praktische opleiding of advies?

Wil je lokaal adverteren op Facebook of andere sociale media kanalen, maar weet je niet goed waar te beginnen? Contacteer ons dan nu meteen voor een verrijkend gesprek.

Sluiten

Opgelet!

Deze website maakt gebruik van cookies om je surfgedrag te verbeteren.
Bepaalde functionaliteiten zijn afhankelijk van deze cookies.
Wil je hier meer over weten? Lees dan hier onze cookiepolicy.