Als ondernemer moet je jezelf blijven inzetten om nieuwe klanten te werven. Netwerken, mails uitsturen, bedrijven telefoneren, banners ophangen, … er zijn talloze mogelijkheden om nieuwe klanten aan te trekken.

Allemaal heel nuttige praktijken, maar vooral heel tijdsintensief. Als ondernemer wil je je tijd liever spenderen aan je eigen business en niet meteen aan dat van een ander. Is er nu eigenlijk geen andere manier om in minder tijd meer klanten aan te trekken? Zeker wel!

Nieuwe klanten aanwerven op een duurzame en rendabele manier, dat doe je met je website!

Verzamel kwalitatieve leads

Als je een website gebruikt als het voornaamste kanaal om nieuwe klanten aan te trekken, dan draai je als het ware de rollen van het prospecteren om. Jij gaat niet langer op zoek naar mensen die jouw product of jouw dienst kunnen gebruiken. Neen, potentiële klanten met de juiste behoefte, zullen zelf contact met jou opnemen.
Klinkt dat niet heerlijk?

Het doel van het hele verhaal is dus om je website te optimaliseren, zodat potentiële klanten jouw website bezoeken en spontaan hun contactgegevens achterlaten.

Concreet betekent dit dat je twee zaken in orde moet maken.

  • Zorg er eerst voor dat meer potentiële klanten de weg naar jouw website vinden.
  • Pas vervolgens je website aan, zodat meer bezoekers hun contactgegevens achterlaten.

Met een gestructureerde aanpak zorgt Analyz-it er voor dat je meer klanten aantrekt met je website. Hierbij volgen we de regels van het FAKSS model.

Bereik nieuwe klanten

Om op een rendabele manier meer klanten naar je website te brengen zijn er een aantal zaken die Analyz-it voor jou kan betekenen.

  • Met Google Ads trek je meer klanten aan op korte termijn en kom je te weten welke zoekwoorden jouw potentiële klanten ingeven in Google.
  • Verfijn de technische infrastructuur van je website, zodat zoekrobotten (zoals Google) je website bovenaan de zoekresultaten zet. Je kan met onze gratis SEO scan testen hoe goed je website momenteel scoort in Google!
  • Met social media marketing kunnen we je diensten en/of producten promoten, zodat meer potentiële klanten de weg naar je website vinden.
  • Wil je bestaande contacten re-activeren? Dan zijn nieuwsbrieven het ideale kanaal. De resultaten van de verstuurde nieuwsbrieven zijn met ons eigen e-mail marketing programma, Priormail, perfect meetbaar.

Al deze verschillende inspanningen zullen leiden tot meer websitebezoekers, maar hoe zorg je ervoor dat meer mensen ook effectief hun contactgegevens achterlaten?

Bind de juiste klanten aan jouw onderneming

Websitebezoekers laten hun contactgegevens achter als ze de meerwaarde zien in jouw product of jouw dienst.

Belangrijk is dat elke pagina die je schrijft gericht is naar een specifieke doelgroep met een specifieke doelstelling. Met andere woorden, bepaal eerst tegen wie je praat en waarom je met die persoon praat. Daarna is het schrijven van commerciële teksten een stuk eenvoudiger.

Zet de reden waarom mensen contact moeten opnemen extra in de verf. Voeg vervolgens een contactformulier toe aan elke pagina en de kans dat potentiële klanten hun gegevens achterlaten is al flink gestegen.

Wil je de kans op succes verhogen of heb je hulp nodig bij het schrijven van commerciële teksten? Dan kan je beroep doen op onze partners, de professionele copywriters van Tekstueel.

Bedrijven waarvoor we de juiste klanten aantrekken


Ook meer klanten aantrekken met jouw website?

Neem dan meteen contact op met Analyz-it. Je kan ons bereiken op het nummer +32 (0)11 74 36 76 of via contact@analyz-it.be