Content Marketingstrategie

content marketing Analyz-it

De marketingstrategieën van vroeger zoals ‘koop mij’ op een billboard plaatsen werken niet meer. De tv-commercials worden gewoonweg doorgespoeld en de huis-aan-huis flyers in de vuilnisbak gekieperd.

De huidige consumenten negeren al je marketinginspanningen en dit heeft uiteraard een negatieve invloed op de resultaten van je onderneming.
Je moet de dag van vandaag dus een andere weg kiezen, zo kiezen veel bedrijven nu voor content marketing. 

Content marketing is zonder enige twijfel dé marketingstrategie van nu, maar ook voor de toekomst. Met content marketing bied je waardevolle informatie aan die ook relevant is, met de bedoeling om de mensen te informeren. De huidige consument is niet opzoek naar waardeloze marketingpraat maar wilt iets bijleren. Ze willen de tijd nemen om je content te lezen, erover na te denken om vervolgens hun gedrag te veranderen. 

Deze content is zeer krachtig op sociale media en zorgt voor meer mond-op-mond reclame. Mensen zullen relevante en waardevolle content sneller delen met hun vrienden en familie. Nu vraag je je misschien af, wat bedoel je precies met content marketing? Hieronder vind je een paar voorbeelden van content marketing.

 

Soorten content marketing

  • Infographics

Dit zijn grafische voorstellen die informatie op een heel duidelijke manier weergegeven. Meestal bestaat een infographic uit een aantal korte duidelijke zinnen aangevuld met een paar statistieken. Een infographic is meestal vrij lang en smal maar geeft duidelijk de boodschap weer op een leuke en creatieve manier. Je kan een infographic professioneel laten ontwerpen door een online marketingbureau zoals Analyz-it of je kan het zelf eens proberen met websites zoals: http://piktochart.com/.

  • Een boek of e-book

Het schrijven van een boek of e-book klinkt misschien veel werk maar het hoeft geen boek van 300 pagina’s lang te zijn uiteraard. Een kort boek dat goede, waardevolle en relevante informatie deelt over een onderwerp dat betrekking heeft tot jouw bedrijf.

  • Blogartikels

Het publiceren van blogartikels kent de laatste jaren een enorme opmars. Via blogartikels kan je geïnteresseerde bezoekers informeren en adviseren over je diensten. Net zoals jij nu dit artikel aan het lezen bent om meer te weten te komen over content marketing. Met het schrijven van dit artikel hebben we niet als direct doel iets te verkopen maar meer om de lezer te informeren. Bovendien is het publiceren van nieuwe content op je website ook goed voor je SEO.

  • Videos

Content marketing moet niet altijd bestaan uit geschreven informatie. Het kan ook met een video. Via een video kan je op een leuke en innovatieve manier waardevolle en interessante informatie verspreiden.

Zou het niet leuk zijn als je klanten zitten te wachten op je nieuwsbrief of je laatste blogartikel? Als mensen echt de tijd nemen om je content te lezen, voelen ze zich meer betrokken tot je bedrijf of je merk. Uiteindelijk zullen ze eerder geneigd zijn om van jou iets te kopen omdat ze je vertrouwen. Deze strategie zal ook voor jouw bedrijf werken en uiteindelijk leiden tot meer verkopen en omzet.

Gebruik maken van content marketing? Vertrouw op de ervaring en expertise van je online marketeer. Contacteer ons voor meer informatie of een afspraak.
Sluiten

Opgelet!

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfgedrag te verbeteren.
Bepaalde functionaliteiten zijn afhankelijk van deze cookies.
Indien u meer informatie wilt over onze cookie policy kan dat door deze pagina te raadplegen.