Advertentievormen Facebook

Bij het opmaken van advertenties laat Facebook je de keuze tussen verschillende advertentievormen:

Domain ads

Domain Ads of domeinadvertenties worden gebruikt om meer bezoekers naar je website te genereren.

Een Domain Ad bestaat uit 4 elementen: een titel, een afbeelding, tekst en eventueel sociale context. Deze advertenties zijn te zien aan de rechterkant van alle desktop pagina's van Facebook. Ze verschijnen dus niet in het nieuwsoverzicht en ook niet op de mobiele versie van Facebook.

Page Like Ads

Page Like Ads worden ingezet om meer vind-ik-leuks voor je Facebook bedrijfspagina te krijgen. Ze bestaan uit een titel, een afbeelding en een like-knop waarmee ze jouw Facebook bedrijfspagina meteen kunnen liken. 

De Page Like Ads verschijnen in het nieuwsoverzicht van zowel de desktop als mobiele versie van Facebook.

Offer Ads

Offer Ads zijn ideaal voor het genereren van meer verkopen, zowel online als offline. Als beheerder ga je een aanbieding opmaken die de gebruikers kunnen claimen. Na het claimen ontvangt de gebruiker een e-mail met daarin meer uitleg over de aanbieding en eventueel een bijhorende kortingscode. 

De Offer Ads verschijnen zowel op desktop als mobiel in het nieuwsoverzicht.

Event Ads

Met Event Ads kan je een (offline) evenement onder de aandacht brengen van een bepaalde doelgroep en zo het aantal deelnemers vergroten. De gebruiker kan meteen aangeven dat ze je evenement bezoeken en dit verschijnt dan automatisch in hun Facebook-agenda.

Event Ads verschijnen op de desktop in het nieuwsoverzicht en de rechterzijde en mobiel op het nieuwsoverzicht.

Mobile App Ads

De Mobile App Ads zijn uiterst geschikt voor het genereren van nieuwe downloads van je mobiele app of om meer interactie te hebben met huidige gebruikers. Hierbij kan je kiezen uit 2 types Mobile App Ads: Install Ads (gericht op nieuwe gebruikers) en Engagement Ads (gericht op huidige gebruikers). 

Deze advertenties verschijnen alleen in het mobiele nieuwsoverzicht van gebruikers en gaat direct door naar de Google Play of iTunes store.

Desktop App Ads

Desktop Ads zijn de desktop variant van de Mobile App Ads. Net zoals de Mobile App Ads zijn ze geschikt voor nieuwe downloads van je desktop app. In tegenstelling tot de Mobile App Ads ga je nu niet naar de Google Play of iTunes store, maar moet je toestemming geven om de app te installeren. Hierna kan je de app meteen gebruiken.

De Desktop App Ads worden alleen maar in het nieuwsoverzicht van de desktopversie van Facebook weergegeven.

Page Post Ads

Dankzij Page Post Ads kan je berichten van je Facebook-pagina promoten. Je kan hierbij kiezen voor berichten die je recent op je pagina geplaatst hebt of voor ongepubliceerde berichten, die niet op je Facebook-pagina staan.

Met Page Post Ads kan je zowel je bestaande fans, als niet-fans targeten. Deze advertenties worden op de desktop in het nieuwsoverzicht en de rechterzijde getoond en mobiel enkel in het nieuwsoverzicht.

Binnen Page Post Ads kan je ook nog kiezen uit verschillende type berichten. De verschillende types zijn:

  • Page Post Text Ad: bericht met enkel tekst
  • Page Post Link Ad: bericht met een link naar een website of app
  • Page Post Video Ad: bericht met een video
  • Page Post Photo Ad: bericht met een foto

 

Meer weten over Facebook?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op via contact@analyz-it.be of via +32 (0)11 743 676.

Sluiten

Opgelet!

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfgedrag te verbeteren.
Bepaalde functionaliteiten zijn afhankelijk van deze cookies.
Indien u meer informatie wilt over onze cookie policy kan dat door deze pagina te raadplegen.