Icoon E-mail MarketingNieuwsbrieven versturen (E-mail marketing)

E-mail marketing is en blijft een efficiënt kanaal om snel en goedkoop te prospecten en klanten te overtuigen. Daarnaast kan je de resultaten van een e-mail marketing campagne makkelijk opvolgen zodat je eenvoudig de ROI (Return On Investment) van de campagne kan berekenen.

Hoe gaan we te werk?

Strategie van de campagne

E-mail marketing betekent niet alleen het versturen van digitale nieuwsbrieven, het begrip moet veel ruimer gezien worden. Een goede e-mail marketing campagne start met een duidelijke strategie. Naar wie gaan we de mailing versturen? Wat willen we bereiken met de campagne? Allemaal vragen waarop wij samen een antwoord zoeken.

Opmaak van de nieuwsbrief

Wanneer de strategie bepaald is, begeleiden we je bij het opstellen van de e-mail marketing campagne. Het opstellen van de campagne omvat het importeren van de contacten en het uitdenken van een creatief concept en indien nodig het opmaken van een specifieke landingspagina.

Nieuwsbrief versturen

Bij het ontwerpen, ontwikkelen en verzenden van de campagne zorgen wij ervoor dat alle afbeeldingen meteen getoond worden (geen rode kruisjes) en dat zo weinig mogelijk spamfilters je mail tegenhouden. Om dit resultaat te behalen maken we gebruik van ons e-mail marketingprogramma PriorMail.

Evaluatie en optimalisatie

Na het versturen van de nieuwsbrief stopt het verhaal niet. Al de verstuurde e-mails leveren ons een schat aan cijfermateriaal op: hoe vaak werd de mailing gelezen, hoeveel keer werd er op een link geklikt, wie klikte door ... Een grondige analyse van deze cijfers vormen hét geheim van een efficiënte e-mail marketing campagne en zorgen ervoor dat toekomstige e-mail marketing campagnes betere resultaten halen.

Het resultaat?

Steeds betere wordende e-mail marketing campagnes die geoptimaliseerd zijn op conversie.

Wil je ook aan e-mail marketing doen?

Contacteer ons dan vrijblijvend via contact@analyz-it.be of via +32 (0)11 743 676.