Icoon Search Engine Optimization

Zoekmachine Optimalisatie of SEO

Wat is zoekmachine optimalisatie of SEO?

Search Engine Optimization, SEO of zoekmachine optimalisatie is het hoger positioneren van je website in de niet-betalende zoekresultaten van zoekmachines, waarvan Google de meest bekende is. Via zoekmachine optimalisatie bereik je meer potentiële klanten die je bedrijf nog niet kennen, maar wel op zoek zijn naar je producten of diensten.

Het optimaliseren van een website kan online op 3 fronten gebeuren:

1. Het aanbieden van relevante inhoud

Het optimaliseren van je website begint met het aanbieden van waardevolle en relevante content aan je bezoeker. Indien je erin slaagt om relevante content aan te bieden, zal de zoekmachine je belonen met goede zoekresultaten. Om de inhoud zo optimaal mogelijk te schrijven, maak je best gebruik van SEO copywriting.

2. Een technische optimalisatie van de code

Zoekmachines hebben zeer strenge voorschriften op het gebied van technologie en infrastructuur. Wanneer je website technisch geoptimaliseerd is, kan dit zorgen voor een hogere ranking bij zoekmachines.

3. De juiste links naar je website

Bij het positioneren van een website in de zoekresultaten houden zoekmachines rekening met verschillende factoren. Zo houden ze onder meer het aantal links naar je website bij en kijken ze ook naar de kwaliteit van deze links.

De voordelen van SEO?

Elke seconde opnieuw worden er ongeveer 60.000 vragen aan Google gesteld. Of je nu op zoek bent naar een goed restaurant, of een nieuw T-shirt, we zoeken in 99% van de gevallen naar antwoorden via Google.

  • Een verhoogde zichtbaarheid
  • Meer geïnteresseerde bezoekers op je website
  • SEO is kostenefficiënt
  • Een hogere naamsbekendheid
  • Duurzame groei voor een lange termijn

Hoe pakken wij zoekmachine optimalisatie aan?

Nog voor onze SEO-specialisten beginnen te schrijven aan een strategie voeren we eerst een audit scan uit waarbij de bestaande website kritisch bekeken wordt. Is de inhoud wel relevant? Zit de structuur wel goed in elkaar? Hoe scoort de website qua gebruiksvriendelijkheid? Tijdens deze scan komen we te weten wat de huidige pijnpunten zijn en weten we meteen waarin we moeten investeren.

Wanneer de scan is afgerond definiëren we concrete actiepunten en starten we met het optimaliseren van de website. Dit proces kan, zoals eerder beschreven, op verschillende fronten plaatsvinden waarbij we je kunnen verder helpen. 

  • Technologie: We bekijken de huidige code en geven je advies over eventuele verbeteringen.
  • Inhoud: Wanneer blijkt dat de inhoud van je website niet SEO geoptimaliseerd is, brengen we je graag in contact met onze partner Tekstueel die gespecialiseerd is in SEO copywriting. Zij schrijven webteksten die je lezers én Google doen watertanden.

 

Wil je ook hoger scoren in Google?

Contacteer ons dan vrijblijvend via contact@analyz-it.be of +32 (0)11 74 36 76.