Facebookcampagne voor Chocolates & Co

onze meerwaarde: De eerste actie voor de Leuvense chocolatier. Het doel? Meer vind-ik-leuks op hun Facebookpagina.

Chocolates & Co is een chocolatier in en rond Leuven en biedt een breed assortiment Leonidas producten aan. Met haar vier vestigingen is Chocolates & Co niet meer weg te denken uit het Leuvense straatbeeld. Om hun online naamsbekendheid op te krikken is Chocolates & Co bij Analyz-it komen aankloppen.

 

Ook aanwezig zijn op sociale media? boek een afspraak

Facebookcampagne voor Chocolates & Co

Update 2016

511 keer gedeeld

Wij geven graag een korte update over onze Facebook inspanningen voor de Leuvense chocolatier. Na de succesvolle Facebookactie in november 2015 hebben we onze campagne verdergezet. Onze nieuwe actie rond Sinterklaas is 438 keer geliket, had 140 reacties en is maar liefst 511 keer gedeeld! Bovendien hebben we met deze actie 31.207 personen bereikt. Dat zijn 31.207 potentiële klanten voor Chocolates & Co! Dit alles voor een advertentiebudget van maar €10! 

0 euro advertentiebudget

Naast deze actie hebben we ook een Valentijnsactie opgestart. Dit keer zonder te adverteren. Zelfs zonder advertentiebudget was deze actie een succes. Zo is deze Facebookpost 135 keer geliket, 86 keer gedeeld en is er 111 keer op gereageerd! Ook met deze actie hebben we heel wat potentiële klanten bereikt. 4.157 personen hebben de Facebookpost gezien. 

77.023 potentiële klanten bereikt

Tussen de acties door zorgen we ook voor de nodige reactiverende Facebookposts om de fans wakker te houden en te activeren om Chocolates & Co leuk te vinden. We kunnen vaststellen dat met alle acties en Facebookposts samengeteld de Leuvense chocolatier al 77.023 potentiële klanten heeft bereikt. Bovendien heeft de Facebookpagina vandaag de dag 1.000 likes! Wat een succes! Op naar meer.

Wil je ook een campagne opstarten en jouw Facebookpagina uitbouwen tot een sterk sociaal netwerk? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via contact@analyz-it.be of +32(0)11 743 676.

Vorige acties

Voor de start van de acties hield Chocolates & Co zich al bezig met het plaatsen van berichten op Facebook. Deze berichten waren altijd mooi en verzorgd opgemaakt, maar er was wat weinig interactie met de Facebookgebruikers. Dit kwam onder andere door hun beperkt aantal paginalikes. Op 9 november 2015 had Chocolates & Co 446 paginalikes.

Om deze vind-ik-leuks te laten stijgen, hebben wij bij Analyz-it de koppen bijeengestoken. Dit resulteerde in een actieplan op maat voor Chocolates & Co. Op 10 november lanceerde we een eerste actie voor het Leuvense chocoladehuis. De doelstelling? Zorg ervoor dat de Facebookpagina van Chocolates & Co tegen 16 november 650 likes heeft. Lees verder en ontdek hoe we deze uitdaging hebben aangepakt.

Onze manier van werken

Wie is de doelgroep?

Omdat niet elke persoon hetzelfde reageert op een Facebookpost is het heel belangrijk om een doelgroep voor ogen te hebben. Na een grondige analyse werd het duidelijk welk profiel de gemiddelde klant van Chocolates & Co heeft.

Het definiëren van een doelgroep om je advertentie naar toe te richten kan heel specifiek met Facebook. Je kan kiezen uit: locatie, leeftijd, geslacht, taal en interesses. In het geval van Chocolates & Co is de advertentie gericht naar Nederlandstaligen vrouwen ouder dan 25 jaar uit Vlaanderen met interesse voor chocolade.
 
 

Welke actie?

Nu is het nodig om een actie uit te denken waarvoor de deelnamedrempel niet te hoog ligt. De pagina Liken en de Facebookpost Sharen in ruil voor een kans op een juwelendoos, gevuld met chocolade, bleek de ideale actie te zijn. De juwelendoos komt uit het assortiment van Chocolates & Co en sprak tot de verbeelding bij de advertentiedoelgroep.

Welke Facebooktools zijn er beschikbaar?

Facebook heeft een aantal tools beschikbaar om je actie een zo groot mogelijke draagwijdte te geven. Met een beperkt budget kan je zo het bereik van je actie vergroten. Ideaal als je nog niet al te veel volgers hebt. Voor Chocolates & Co hebben we bij Analyz-it een advertentie aangemaakt en de actie gepromoot. Alles samen heeft dit de Leuvense chocolatier €15 gekost aan advertentiebudget.

Het resultaat!

Nu komt het belangrijkste aspect van de actie. Is de doelstelling behaalt? De actie kwam wat aarzelend op gang maar een dag voor de deadline hadden we de 650 paginalikes voor Chocolates & Co binnen. Maar nog beter, de Facebookactie is 215 keer geliket, 271 keer gedeeld en is 184 keer op gereageerd geweest.

Wat ook belangrijk is, is het bereik. Hoeveel personen zijn er effectief in contact gekomen met Chocolates & Co? In totaal heeft Chocolates & Co met deze Facebookactie 10.631 Facebookgebruikers bereikt. Dat zijn 10.631 potentiële klanten voor hun winkel en webshop!

Wat nog in de toekomst?

Als het gaat over het opstarten van sociale mediacampagnes is er één harde wet. Als je stopt met volgers te reactiveren of nieuwe volgers aan te trekken dan kan je binnenkort helemaal op nieuw beginnen. Het is dus heel belangrijk om het ijzer te smeden wanneer het heet is. Wacht dus niet te lang met een volgende actie. Voor Chocolates & Co hebben we alvast een eindejaarscampagne uitgestippeld. 

Wil je ook een campagne opstarten en jouw Facebookpagina uitbouwen tot een sterk sociaal netwerk? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via contact@analyz-it.be of +32(0)11 743 676.

Sluiten

Opgelet!

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfgedrag te verbeteren.
Bepaalde functionaliteiten zijn afhankelijk van deze cookies.
Indien u meer informatie wilt over onze cookie policy kan dat door deze pagina te raadplegen.