ERP systeem op maat voor Contactlenzen Vanschoenwinkel

onze meerwaarde: Een volledige automatisatie van de processen van een contactlenzenspecialist.

Wil je ook een web applicatie? boek een afspraak

ERP op maat

Het doel van deze realisatie was enerzijds een centrale databank te ontwikkelen waar Gert Vanschoenwinkel alle belangrijke data kan terugvinden en anderzijds een platform te creëren waar zijn werknemers en zijn klanten afspraken kunnen boeken en hun gegevens kunnen bewaren.

Alle ERP functionaliteiten op een rijtje:

Agendabeheer

Een centraal agendabeheer waar werknemers ruimtes kunnen reserveren om in te werken en waar klanten afspraken kunnen boeken bij de specialist van hun keuze. Op deze manier is Vanschoenwinkel altijd zeker dat er geen dubbele boekingen ontstaan en spaart dit heel wat tijd uit.

Database van alle patiënten

Een centrale database waar de gegevens van de klanten terug te vinden zijn, alsook de terugbetalingen van de medische kosten via het RIZIV. Daarnaast bevat de databank ook alle aandoeningen en behandelingen van de patiënten, zo kunnen de specialisten de evolutie en historiek raadplegen. Bij een onderzoek kan de specialist ook alle oogmetingen en foto's opladen. Met al deze informatie kan de specialist de juiste keuze van de lenzen maken.

Database van alle bestaande contactlenzen

Het ERP systeem bevat ook een database met alle bestaande contactlenzen. Dat betekent dat elke lenzendrager bij Vanschoenwinkel terecht kan voor zijn lenzen. Gewone, multifocale of medische contactlenzen, de database wordt door Vanschoenwinkel aangevuld door het importeren van de catalogus van de leveranciers.

Automatisatie van bestellingen

De databank helpt ook met het automatiseren van bestellingen. Zowel lenzen voor klanten als het up-to-date houden van de standaard voorraad is geautomatiseerd. De check-in van goederen en manuele stockcorrecties worden ook ondersteund. Bestellingen doorsturen naar de leveranciers gaat met een druk op de knop via een API.

Beheer van abonnementen

Het ERP systeem ondersteunt ook de optie om abonnementen te beheren. Zo krijgen de klanten hun lenzen thuis in de brievenbus en wordt de betaling automatisch uitgevoerd via domiciliëring. Een full service abonnement is ook mogelijk waarbij er zowel voor de lenzen als voor de behandeling gezorgd wordt.

Uitgebreid kassasysteem

Het platform is ook voorzien van een uitgebreid kassasysteem waarbij klanten de keuze krijgen tussen verschillende betalingsmethoden. Zo kan de klant contant, met bancontact, via overschrijving of met visa of mastercard betalen. Dagomzetten en kassajournalen worden geëxporteerd naar de boekhouding.

Rapportering

Alles wat er op het platform plaatsvindt, wordt ook gerapporteerd in overzichtelijke rapporten zodat Vanschoenwinkel altijd zicht heeft op alle transacties die plaats gevonden hebben. Op deze manier kunnen ze pro-actief hun zaak leiden.

Koppeling met boekhouding

Het ERP systeem is gekoppeld met een boekhoudsysteem zodat alles correct kan geboekt worden.

Conclusie

Dit project was geen gemakkelijke opdracht, maar Analyz-it bracht het tot een succesvol einde. Samen met Vanschoenwinkel kunnen we trots zijn op deze mooie realisatie en hopen we onze samenwerking nog vele jaren door te zetten.

Wil je graag weten hoe we een project zoals dat van Vanschoenwinkel aanpakken? Lees hier alles over onze projectaanpak van webapplicaties op maat.

Ben je ook opzoek naar een manier om bepaalde processen te optimaliseren of te automatiseren en tijd en geld te besparen? Neem dan contact op met ons en wij geven je graag het juiste advies!

Contact opnemen met Analyz-it

Sluiten

Opgelet!

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfgedrag te verbeteren.
Bepaalde functionaliteiten zijn afhankelijk van deze cookies.
Indien u meer informatie wilt over onze cookie policy kan dat door deze pagina te raadplegen.