18% meer aanvragen voor Autoglass Benelux

onze meerwaarde: Autoglass Benelux vertrouwt voor zijn digitale marketing op de experts in online marketing van Analyz-it. En met succes!

Sterretje in je voorruit? Dan ben je bij Autoglass Benelux aan het juiste adres. Autoglass Benelux is een autoruitenspecialist in Limburg met vestigingen in Genk en Maasmechelen. Het bedrijf streeft naar de hoogst mogelijke kwaliteit en klanttevredenheid en is gemiddeld 50% goedkoper dan de marktleider.

ook een goede website? boek een afspraak

Meer aanvragen dankzij een gestructureerde aanpak voor digitale marketing

18% meer aanvragen in amper één jaar tijd met de digitale marketing aanpak van Analyz-it.

Autoglass Benelux is een autoruitenspecialist in Limburg met vestigingen in Genk en Maasmechelen. Het bedrijf streeft naar de hoogst mogelijke kwaliteit en klanttevredenheid en is gemiddeld 50% goedkoper dan de marktleider.


Even terug in de tijd ...

In 2017 werkte Autoglass Benelux samen met een andere partner in digitale marketing, maar het gevoel groeide dat het allemaal net iets beter kon. Dus schakelde het bedrijf Analyz-it in om met een gestructureerde aanpak voor digitale marketing meer aanvragen te genereren.

In 2018 zorgden we een jaar lang voor geoptimaliseerde Google Ads-campagnes. Het resultaat daarvan lees je in de vorige case van Autoglass Benelux: Meer conversies voor een lager budget »

De doelstellingen voor digitale marketing voor 2019

Eind 2018 was Autoglass Benelux klaar voor de volgende stap. Ze formuleerden deze doelstellingen voor 2019:

  1. Nog meer aanvragen krijgen via Google Ads.
  2. Beter gevonden worden in de organische Google-resultaten.
  3. Meer visibiliteit voor het merk door in te spelen op branding.²

Drie doelstellingen voor digitale marketing die perfect combineerbaar zijn!

Vandaag beheren we dan ook niet alleen Google Ads-campagnes van Autoglass Benelux, maar ook hun socialemediakanalen, website en online content.

Onze digitale marketing strategie: SEO én SEA

Om je volledig mee te nemen in het marketingverhaal van Autoglass Benelux, zetten we even een stapje terug. Want weten hoe een klant zijn aankoopbeslissing neemt, is cruciaal als je meer aanvragen wilt realiseren. Wat doe je als je autoruit stuk is en je meteen een oplossing nodig hebt? Googelen. De vindbaarheid van Autoglass Benelux in de Google-zoekresultaten is dan ook van cruciaal belang.

Om bovenaan in de zoekresultaten van Google terecht te komen, kun je twee zaken doen.

We kozen voor Autoglass Benelux voor een combinatie van deze twee kanalen voor digitale marketing, maar wel met de focus op sterke Google Ads-campagnes.

Waarom deze keuze? Op mobiele devices bovenaan staan in de zoekresultaten is voor Autoglass Benelux, belangrijker dan bovenaan staan bij een search op een computer. Want iemand die ontdekt dat zijn autoruit kapot is, zoekt vaak meteen een oplossing op zijn smartphone. Als je dan als bedrijf bovenaan staat met een advertentie, is de kans groot dat deze persoon contact opneemt.

In 2018 ontwikkelden we al een nieuwe website voor Autoglass Benelux die perfect leesbaar is op elk apparaat. We optimaliseerden deze site om zo veel mogelijk concrete conversies te genereren en te meten. Want om meer mobiele bezoekers te converteren tot klant, is een mobiel responsieve website simpelweg een must. Dat gedeelte van het verhaal zat dus al goed.

Doeltreffende digitale marketing in de praktijk

Hoe brengen we ondertussen de drie doelstellingen van 2019 in de praktijk?

  1. We streven naar nog meer aanvragen via Google Ads.

    Aan de optimalisatie van de Google-advertenties werken we al sinds 2018. Wekelijks gaan we twee keer door de volledige account. We checken naar welke zoekwoorden en zoekopdrachten het budget gaat en wat dat opbrengt. Als dat nodig is, onderbreken we zoekwoorden en advertenties, want het doel is: return on investment. In 2019 zetten we deze digitale marketingstrategie met succes verder. We spelen zeer kort op de bal.

  2. We gaan voor een betere vindbaarheid in de organische Google-resultaten.

    Om hoger te scoren in de organische zoekresultaten ondernemen we verschillende acties: we voegen meer content toe aan de site en doen verdere technische optimalisaties.

  3. We creëren meer visibiliteit voor Autoglass Benelux door in te spelen op branding.

    Hun merk meer kracht bij zetten in de digitale wereld, ook dat was een hoofddoelstelling van Autoglass Benelux. Wij vinden. Instagram en Facebook daarvoor de geknipte digitale marketingkanalen. Wekelijks plaatsen we een post die goodwill creëert of meer bezoekers naar de website brengt. Het hoofddoel? Meer naamsbekendheid genereren binnen de regio.

De resultaten van onze inspanningen voor digitale marketing

En wat bracht dit allemaal op voor Autoglass Benelux?

We vergelijken hier de resultaten van de eerste helft van 2019 met de eerste helft van 2018:

  • Het aantal organische bezoekers – die via de Google-zoekresultaten op de website komen – steeg met 62%. Het aantal organische aanvragen ging omhoog met 37%.



  • Het aantal betalende bezoekers – die via Google Ads op de website komen – steeg met 12%. Het aantal aanvragen van betalende bezoekers ging omhoog met 9%



  • Het aantal sociale bezoekers – die via sociale media op de website komen – steeg met 1468%. Het aantal aanvragen van sociale bezoekers ging omhoog met 120%.



  • Het totaale aantal bezoekers van de website steeg met 31%. Het totale aantal aanvragen op de website ging omhoog met 18%.



Next steps voor Autoglass Benelux

Kortom: we genereren voor Autoglass Benelux voor elk kanaal meer bezoekers en meer aanvragen via de website. Wat vindt onze klant daarvan?

"Analyz-it heeft voor ons bedrijf een prachtige website gemaakt die ons tot nu toe al veel heeft opgeleverd. Ook de maandelijkse opvolging van Instagram, Facebook en Google Ads is voor ons een absolute meerwaarde geworden! " (Bianca)

Nu, als analytische digitale marketeers vinden we dat het altijd nog beter kan ...

Als je naar de data kijkt, dan stijgt het aantal aanvragen niet in dezelfde mate als het aantal bezoekers. In mei zagen we zelfs voor alle kanalen (buiten sociale media) een daling in het aantal aanvragen in vergelijking met 2018. De reden? We waren de bestaande content van Autoglass Benelux aan het herschrijven. En dat veroorzaakte op korte termijn voor een beperkte daling van het conversiepercentage. Met de nodige tweaks konden we dat in juni opnieuw rechttrekken. We blijven dit de komende maanden goed opvolgen

Een andere factor die we nog gaan aanpakken? De kwaliteit van de bezoekers. Als je nieuwe kanalen voor digitale marketing aanboort, krijg je automatisch ook surfers op je website die kwalitatief minder interessant zijn. Daar willen we nog sterker op werken. Door gerichte communicatie de wereld in te sturen, zullen we veel meer juiste personen aantrekken.

Kortom: we gaan voor Autoglass Benelux niet op onze lauweren rusten, integendeel. We leren uit alle data, trekken de juiste conclusies en sturen bij waar nodig. Zo streven we naar nog betere resultaten tegen het einde van het jaar!

Benieuwd naar hoe we dat gaan doen? Dat lees je op het einde van het jaar. ;-)

Een gestructureerde aanpak voor digitale marketing implementeren? Neem dan contact op met Analyz-it.

Je kan ons steeds een e-mail sturen of ons telefonisch bereiken via 011 74 36 76. Je kan natuurlijk ook altijd een contactformulier invullen.

Sluiten

Opgelet!

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfgedrag te verbeteren.
Bepaalde functionaliteiten zijn afhankelijk van deze cookies.
Indien u meer informatie wilt over onze cookie policy kan dat door deze pagina te raadplegen.