Adverteren op LinkedIn

LinkedIn is het grootste zakelijke sociale netwerk ter wereld en biedt grote mogelijkheden aan B2B bedrijven. Naast Google AdWords en Facebook advertenties is adverteren op LinkedIn een prima en efficiënt alternatief.

Om te adverteren om LinkedIn heb je wel een eigen bedrijfsaccount nodig van waaruit je de advertenties kan opmaken.

Hoe werkt het?

Net zoals bij Google AdWords worden er enkel kosten in rekening gebracht wanneer er daadwerkelijk iemand op je advertentie heeft geklikt. 

Voordat je echter kan starten met LinkedIn advertenties, is het belangrijk om na te denken wie jouw doelgroep is want met LinkedIn kan je jouw advertenties vrij specifiek inzetten. Zo kan je een bepaalde doelgroep selecteren op basis van:

  • Locatie
  • Functietitel
  • Industrie
  • Bedrijfsgrootte
  • Leeftijd
  • Geslacht

Wat kost adverteren op LinkedIn?

Wanneer je voor het eerst gaat adverteren op Linkedin, wordt er een eenmalige opstartkost van € 4 in rekening gebracht. Zodra dit bedrag verrekend is, kan je starten met het opmaken van je eerste advertenties.

Qua kosten kan je kiezen uit twee opties: de CPC (Cost per Click) of de CPM (Cost per Mille)​. Beiden opties hebben een minimumbedrag van € 2 per klik.

Vervolgens stel je een maximum budget per dag in. 

Klaar!

Wanneer je alle instellingen gedaan hebt, worden je advertenties nogmaals gecontroleerd door LinkedIn. In de meeste gevallen kan deze controle tot één werkdag duren.

Zodra de goedkeuring er is, staat je campagne live.

 

Is adverteren op LinkedIn ook iets voor jouw onderneming?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op via contact@analyz-it.be of via +32 (0)11 743 676.

« terug

Sluiten

Opgelet!

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfgedrag te verbeteren.
Bepaalde functionaliteiten zijn afhankelijk van deze cookies.
Indien u meer informatie wilt over onze cookie policy kan dat door deze pagina te raadplegen.