Meetbaarheid is één van de grootste voordelen van digitale marketing. De data die we verzamelen, stelt ons in staat om onze marketing inspanningen te fine-tunen, zodat de doelstellingen behaald worden. In vele gevallen, zoals bij Eric Banden, is het de bedoeling om kwaliteitsvolle aanvragen te genereren. Bij CheckPoint Mol daarentegen is de naamsbekendheid belangrijk, zodat iedereen in de omgeving geïnspireerd wordt door de kleding en merken die zij aanbieden.

Twee verschillende klanten, met verschillende doelstellingen, maar met één gemene deler. Ze hebben een business die seizoensafhankelijk is.

ERIC Banden

ERIC Banden, bandencentrale & garage, zoekt naar kwaliteitsvolle aanvragen. Met onze campagnes slagen we erin om in te spelen op de vraag of behoefte van de klant. Dit gaat gepaard met het aanbod van ERIC Banden. Zo bestaat er geen conflict in onze advertenties en worden enkel klanten bereikt waarvoor ERIC Banden een goede service kan bieden.

De behoefte van de klant bij ERIC Banden is afwijkend doorheen de verschillende seizoenen. Zo zullen mensen op zoek zijn naar winterbanden wanneer de temperatuur daalt en het mogelijks glad wordt. Wanneer de temperatuur stijgt, gaan mensen met winterbanden, deze willen vervangen door zomerbanden of vierseizoensbanden. Onze marketinginspanningen worden hierop afgestemd. Zo hebben we voor ERIC Banden op het einde van de zomer reeds een campagne klaar staan om winterbanden te promoten.

Het resultaat? De kwaliteitsvolle aanvragen stegen in oktober maar liefst met 94,20 % ten opzichte van september!


CheckPoint Mol

Dat deze speciaalzaak voor mannenkleding doorheen het jaar verschillende collecties heeft, dat is geen verrassing. CheckPoint maakt er steeds een erezaak van om de seizoenscollectie op een zo’n originele manier mogelijk zichtbaar te maken. Dit jaar werken ze samen met Beenhouwerij J. Van Nuffel die net als CheckPoint 50 jaar bestaat. De plaatjes zijn om duimen en vingers bij af te likken.

Om met dit prachtig beeldmateriaal zo veel mogelijk potentiële klanten te bereiken, schakelden we Facebook en Instagram reels in gecombineerd met experience ads. De seizoenscampagne was doelgericht en werd uitgevoerd met een scherp oog voor de doelgroep van CheckPoint Mol. De content werd zorgvuldig afgestemd op de interesses en voorkeuren van het publiek, waardoor de betrokkenheid en de interesse in de herfst- en wintercollectie aanzienlijk werden vergroot.

Het resultaat? 144 806 bereikte personen in een beperkte straal rond de CheckPoint winkel die een sterke affiniteit hebben met high-end herenkleding. Dit tijdens een looptijd van 5 weken.


Heeft u een seizoensgebonden product/dienst?

Bij Analyz-it zetten we niet enkel de digitale marketing campagnes op. We denken samen met onze klanten mee welke campagnes rendabel zijn voor de periode van het jaar.

Wil je weten wat digitale marketing voor jou kan betekenen?

 

Neem gerust contact op of bel ons voor een vrijblijvend gesprek.
Contact
Tel: +32(0)11 743 676