Google is net als elk bedrijf steeds op zoek naar verbetering. Hoe optimaliseren ze hun zoekmachine voor de gebruiker? Dat doen ze door geregeld een update uit te voeren van hun zoekalgoritmen. Hierdoor worden de slechte websites gestraft en goede website beloond.

Wat zijn nu de belangrijkste SEO-parameters voor 2016? Analyz-it zet alvast de belangrijkste puntjes op een rij.

Content is (nog altijd) King

Vroeger was het zo dat een website werd opgebouwd rond zoektermen van één woord lang. Het woord zo vaak mogelijk laten weerkeren in je tekst was toen de boodschap. De afgelopen jaren is het belang van één zoekwoord wat afgenomen en dat zal het ook blijven doen in 2016. Nu is de tijd aangebroken om je website toe te spitsen op long tail zoekwoorden (zoektermen met 4 of meer woorden). Het is bewezen dat deze zoekopdrachten gerichter zijn, beter converteren en minder concurrerend zijn.

Hier hangt aan vast dat de inhoud van een website meer en meer toegespitst moet zijn op de bezoeker. Des te meer de gebruiker heeft aan jouw website des te beter de website zal scoren bij Google zoekresultaten. Schrijf dus tekst die relevant is voor de bezoekers en focus niet alleen op SEO.

Omdat 45% van alle zoekopdrachten gericht is op een locatie of een regio, is het heel belangrijk om hierop in te pikken met je website. Laat dus zeker weten van waar je komt en waar je je diensten uitvoert, want maar liefst 80% van deze doelgroep converteert.

Go mobile or go home

Met het nieuwe zoekalgoritme wil Google de websites belonen die responsive zijn. Met andere woorden, de websites die zichzelf aanpassen aan het scherm van een smartphone of tablet. Wij bij Analyz-it helpen je graag verder met het responsive maken van jouw website, om zo beter te scoren in Google zoekresultaten.

Je reputatie is belangrijk, ook online

Als bezoekers tevreden zijn over jouw website dan is de kans veel groter dat ze terug keren naar jouw site. Google houdt hier rekening mee en beloond de websites die een goede online reputatie hebben. Je kan je imago bijvoorbeeld boosten door gebruik te maken van sociale media. Gebruikers van Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, noem maar op moeten snel en makkelijk op jouw website terecht komen.

Op je website zelf schrijf je best content dat jouw websitebezoekers aanzet tot sharen op socialenetwerksites. Linken van sociale media naar jouw website en andersom is een effectieve tool om beter te presteren in Google zoekresultaten.

Wil je ook aan de slag en jouw website sterker zetten in Google zoekresultaten? Neem dan vrijblijvend contact op met onze experts via contact@analyz-it.be of +32(0)11 743 676.