Een nieuwe geïntegreerde webshop voor SKP.be

De webshop van SKP was dringend toe aan vernieuwing. Het doel van de geïntegreerde webshop is om de websitebezoekers vlot te laten doorstromen naar aankopen in de shop.

Hiervoor werden de interne productgroepen vertaald in duidelijk geïllustreerde categorieën en werd de webshop uitgerust met een snelle en accurate zoekfunctie. Dit resulteerde in een gebruiksvriendelijke webshop, waarbij de bezoekers snel en eenvoudig kunnen bestellen.

Productgroeperingen

Een productgroepering is, zoals het woord zegt, een groepering van producten op basis van een specifieke eigenschap. Zo zijn bijvoorbeeld alle hijsbanden van 1 ton gegroepeerd, zodat de gebruiker enkel nog de lengte moet kiezen. Dat maakt de webshop veel gebruiksvriendelijker.

Zoekfunctie

De gebruiksvriendelijke zoekfunctie staat centraal in deze webshop. Die zorgt ervoor dat bezoekers rechtstreeks kunnen navigeren naar productgroeperingen, individuele producten en categorieën.

De websitebezoeker krijgt tijdens en na het zoeken een compact overzicht van producten, wat de navigatie nog eenvoudiger maakt.

Koppeling van ERP aan de webshop

De  nieuwe webshop is gekoppeld is aan het ERP-systeem van SKP. Alle producten uit het ERP-systeem worden continu gesynchroniseerd. Dit betekent dat nieuwe producten en prijsaanpassingen automatisch op de webshop verschijnen. Op die manier heeft SKP één centrale databank, waardoor er geen ongewenste verschillen optreden.

Eenvoudig een hijsketting samenstellen

Een hijsketting samenstellen is geen eenvoudige opdracht, er moeten zeer veel factoren in acht genomen worden. Zo moet er onder andere rekening gehouden worden met het aantal 'benen', het te hijsen gewicht, de hoek waarop een last aangeslagen wordt, de lengte van de ketting, etc.

Om deze berekeningen voor de gebruiker te vergemakkelijken, hebben we de hijskettingwizard ontwikkeld. Met deze integratie kunnen gebruikers, aan de hand van een aantal vragen, een hijsketting volledig op maat samenstellen en vlot bestellen.

Rapportering

Naast de standaard Google Analytics, hebben we  diverse rapporten gemaakt om het e-commerce proces te monitoren. Met deze rapporten op maat kan SKP opvolgen of er winkelmandjes en wishlists onbesteld blijven. Zo kunnen ze analyseren welke producten wel of niet doorgaan naar een bestelling.

Ook administratieve rapporten kunnen opgevraagd worden: onder andere de openstaande offertes en bestellingen, artikels zonder foto, etc...