Een grondige renovatie van de website

Je bedrijf aantrekkelijker maken voor mogelijke werknemers en potentiële klanten? Daarvoor is een sterke website nodig! Met de twee doelstellingen, employer branding en meer potentiële klanten, in het achterhoofd gingen we aan de slag met een uitgebreid aanvalsplan.

Op de ZDP-website zijn er twee instroomdimensies waarmee we rekening moeten houden. Langs de ene kant is er een doelgroep-georiënteerde instroom, en langs de andere kant een dienst/product-georiënteerde instroom. De doelstelling is om een kruispunt te maken van deze twee dimensies zodat de navigatie voor de gebruiker duidelijk is.

In het menu zie je als websitebezoeker meteen een onderscheid tussen de twee dimensies. Links boven is er de mogelijkheid om als particulier, professional of overheidsinstantie de website te verkennen, terwijl er in het hoofdmenu de keuze is tussen de verschillende diensten: platte daken, hellende daken, groendaken, service & onderhoud.

Kiest de bezoeker op een gegeven moment een specifieke doelgroep gecombineerd met een specifieke dienst, dan past de huisstijl zich aan.

Employer branding

Op de website staan een aantal call-to-actions prominent in beeld. "Werken bij ZDP" is daarvan het meest zichtbaar op alle pagina's. Geïnteresseerde profielen moeten hierdoor niet de hele website doorzoeken om de openstaande vacatures te vinden of spontaan te solliciteren.

Daarbovenop is er op de website veel gedetailleerde content te vinden over de corporate identity van ZDP nv. Elke werknemer die in rechtstreeks contact staat met de klanten, wordt toegelicht op de ons-team-pagina. De missie en visie van het Limburgse dakwerkersbedrijf staan dan weer op de over-zdp pagina, met daarbij ijzersterke teksten en sfeervol beeldmateriaal.

Potentiële werknemers komen op de website door middel van een goed uitgedachte communicatiemix. Hierbij staan niet enkel de projecten in de kijker, maar ook de werknemers en de interne keuken komen aan bod. Deze worden gecommuniceerd en geadverteerd op: LinkedIn, Facebook en Instagram om een zo breed mogelijk publiek aan te trekken.
 

 

Lead generation van professionelen en particulieren

Niet alleen het aantrekken van nieuwe collega's is een doelstelling, ook meer klanten genereren staat op de agenda. Zo zorgen de sociale media inspanningen voor het juiste brandingseffect en geven de  Google Ads campagnes een instroom aan potentiële klanten.

We trekken nu maand na maand nieuwe leads aan voor ZDP nv. Niet alleen professionelen, maar ook particulieren vinden vlot de weg naar hun website.

Op elke webpagina is een contactformulier toegevoegd. Dit zorgt ervoor dat er snel en eenvoudig een offerte kan worden aangevraagd. Ook bezoekers die rechtstreeks op de homepagina landen, zien een duidelijke call-to-action die linkt naar het offerteformulier.


Op zoek naar een gestructureerde aanpak voor een nieuwe website en digitale marketing?
Neem dan contact op met Analyz-it.

Je kan ons steeds een e-mail sturen of ons telefonisch bereiken via 011 74 36 76. Je kan natuurlijk ook altijd ons contactformulier invullen.