Nog een tweetal weken en de kortingen, give-aways, remarketing banners en 'persoonlijke' aanbevelingen vliegen ons om de oren, maar hoe kan jij als beheerder van een website of webshop zorgen dat consumenten nog meer van jouw producten gaan kopen? Wij geven je alvast 7 tips om mee aan de slag te gaan!

1. Cadeaupakketten

Kant en klaar, eenvoudig en zéér voordelig: cadeaupakketten. Geef je klanten de mogelijkheid om eenvoudig cadeaupakketten te bestellen via je webshop of website!

2. Speciale kortingen of acties

Het is misschien een ouderwets cliché maar consumenten houden van speciale kortingen of acties. Als ondernemer kan je hier heel handig op inspelen door bepaalde producten of diensten extra onder de aandacht te brengen.

Denk hierbij aan een leuke win-actie onder je Facebook-publiek of verloot een prijs onder al je nieuwsbrieflezers. Wanneer je een speciale korting of leuke actie bedacht hebt, mag je zeker en vast de promotie van je acties niet vergeten.

3. Stimuleer je 'offline' klanten

Tijdens de feestdagen kiezen veel mensen er nog steeds voor om de gezellige drukte van de winkelstraten op te zoeken. Stimuleer deze 'offline' klanten om ook je online aanbod te ontdekken via een flyer of een kortingscode die enkel en alleen online geldig is.

Zo kunnen deze mensen last-minute nog online producten bestellen en verhoog je de kans op potentiële aankopen in de toekomst.

4. Maak gebruik van retargeting

Gemiddeld verlaat maar liefst 98% je website of webshop zonder de gewenste transactie of conversie (aankoop, formulier ingevuld, ...). Via retargeting kan je mensen die je webshop of website vroegtijdig verlaten opnieuw bereiken met een advertentie.

Retargeting kan worden ingezet voor elke website of webshop en de kosten zijn gemakkelijk te controleren; er wordt per impressie afgerekend en er kan een dagbudget worden ingesteld. Wil je graag meer informatie over retargeting? Neem dan contact op.

5. Verstuur een e-mail nieuwsbrief

Nadat je een leuke actie of een speciale korting hebt aangemaakt, is het promoten van deze actie een essentieel onderdeel. Je kan dit via verschillende online marketingkanalen doen, waarvan een nieuwsbrief uitsturen er zeker eentje is.

Met een nieuwsbrief breng je de actie in een mum van tijd onder de aandacht van een grote groep mensen, waarin je hen meteen de mogelijkheid geeft om de actie te ontdekken door een simpele klik.

Wil je een professionele nieuwsbrief versturen? Neem dan contact met ons op.

6. Promoot je acties via betaald adverteren

Via betaald adverteren kan je heel gericht specifieke acties of producten onder de aandacht brengen van (potentiële) klanten. Je kan dit via verschillende platformen doen. Zo kan je betaald adverteren via Facebook en YouTube, maar ook via Google AdWords.

Wil je graag meer informatie over betaald adverteren? Geef ons dan een seintje.

7. Vergeet je sociale media niet

Via sociale media zijn de mogelijkheden eindeloos en ook vaak goedkoop. Zo kan je bijvoorbeeld een speciale win-actie op poten zetten voor al je Facebook-volgers of hen een speciale kortingscode aanbieden.


Heb je hulp nodig bij het opzetten van je acties?

Analyz-it ondersteunt bedrijven in de opzet van de juiste online marketing middelen. Wil je er graag meer over weten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via 011 743 676 of contact@analyz-it.be.