Digitale marketing staat niet stil

Met een rotvaart verandert het digitale marketing landschap als nooit tevoren.
Sociale media kanalen imiteren met hun ingebouwde zoekfuncties de zoekmachines en zijn voor verschillende zoekopdrachten ook doeltreffender dan de traditionele zoekmachines zoals Google of Bing. 
Als tegen beweging toont Google meer en meer AI resultaten in hun zoekmachine, maar daar blijft het niet bij.

Google bezit ook het videoplatform YouTube. Eerder gekend als een grootschalig videoplatform waarop long-form content geplaatst werd. Ondertussen met Reels en TikToks die steeds meer mensen bereiken en als advertentiemiddel gebruikt worden, rolde Google in 2021 "YouTube shorts" uit. Hun eigen variant op short-form content dat in 9:16 formaat geplaatst wordt. Deze korte video's spelen in op de verkorte attentiespanne die sociale media gebruikers hebben en zijn geoptimaliseerd om via een smartphone te bekijken. Als je wilt adverteren op YouTube Shorts, dan doe je dat via Google Ads. Zo kan je strategisch short-form video content gebruiken naast je andere advertentiefacetten in je marketingmix.  

Is een marketingpartner nog nodig?

Doorheen de jaren werden er veel aanpassingen gemaakt in de werking van Google Ads. Vroeger werd de hardwerkende en ijverige marketeer beloond door handmatige biedstrategieën kort op te volgen en proactief bij te sturen. Met de komst van AI gedreven Machine Learning loont deze strategie niet meer. Door de signalen die Google verzamelt van gebruikers, kan het weloverwogen beslissingen maken die de biedstrategie van de campagnes respecteren. Wanneer men het aantal conversies wilt maximaliseren, kan een potentiële klant die via meerdere signalen aantoont om koopwillig te zijn, voorkeur krijgen op een gebruiker die deze signalen niet vertoond.

De AI van Google interpreteert miljoenen signalen voor biedingen en targeting, simpelweg onmogelijk om als mens hier tegen te concurreren. Welke marketing inspanningen lonen dan wel?

Zet je bedrijf kracht bij met...

Cross-channel en omnichannel marketing.
Om succesvolle omnichannel marketing voor je bedrijf te voorzien, moet je de brand identiteit ten alle tijden behouden. 
Een éénmalig contact met je bedrijf zal tegenwoordig zelden leiden tot een lead of aankoop. Aanwezig, herkenbaar en vindbaar zijn op verschillende platformen is een must geworden. Benut je het volledige arsenaal aan mogelijkheden binnen digitale marketing, dan kan je vertrouwen opbouwen of mensen overtuigen van je meerwaarde.

De essentie van online marketing

De juiste boodschap tonen aan de geschikte doelgroep, op het ideale moment.

Een omnichannel representatie van jouw bedrijf creëren?

Contacteer ons nu voor een vrijblijvend gesprek.


Neem vrijblijvend contact