Adverteren op YouTube
Met meer dan 2.3 miljoen impressies per dag in België en 1 miljoen dagelijkse bezoekers is YouTube hét grootste distributieplatform voor video's.
Hoe werkt adverteren op YouTube?
Adverteren op YouTube kan je via 3 formaten:
In Search
De InSearch advertenties zijn de gesponsorde video's die je bovenaan de zoekresultaten te zien krijgt. Deze manier wordt vaak gebruikt om een koppeling te maken tussen een zoekterm en een video die je de bezoeker wil tonen. Bij InSearch advertenties is het dus belangrijk dat de video relevant is ten opzichte van de ingevoerde zoekopdracht anders zal niemand je video willen bekijken.
InDisplay
De InDisplay advertenties zijn te vergelijken met een banner of het oude click-to-play formaat. Deze vorm is interessant wanneer je veel impressies wil genereren voor een beperkt budget. De doorklikratio van InDisplay advertenties zijn veel lager in vergelijking met de andere formaten omdat ze rechts bovenaan boven de gerelateerde video's getoond worden.
InStream
De InStream advertenties zijn de advertenties die het meest gebruikt worden binnen YouTube. Deze advertenties worden voor het afspelen van de gevraagde video afgespeeld. Er staat geen limiet op de lengte van de video, maar de gebruiker kan je video wel overslaan. Deze advertenties zijn in het bijzonder interessant omdat je kan targeten op demografische factoren, topics en interessegebieden.
Waarom adverteren op YouTube?
Er zijn diverse redenen om te adverteren op YouTube:
- Je betaalt pas nadat je video bekeken is
- Je kan gericht adverteren
- De entertainmentwaarde ligt hoger dan tekst
- Je hebt een heel groot bereik, voor een beperkt budget
Ook adverteren op YouTube?
Heb je niet de nodige ervaring of tijd om te adverteren op YouTube? Contacteer ons dan vrijblijvend via contact@analyz-it.be of +32(0)11 743 676.