Het resultaat van onze digitale inspanningen
Om terug te komen op de vraag. Wat moet je als zaakvoerder doen? Dan spreekt het antwoord voor zich. Niet stilzitten!
Voor bijna al onze klanten, in alle sectoren, hebben we geen daling, maar een stijging in het aantal aanvragen gegeneerd. Als dat geen straf resultaat is!
De reden waarom we een stijging zien voor zo veel van onze klanten is eigenlijk perfect te verklaren. Voor veel Vlaamse bedrijven is Google Ads het primaire digitale kanaal om nieuwe klanten aan te trekken. Deze advertenties werken volgens een biedsysteem.
Concreet wil dit zeggen: Des te minder ondernemingen meedoen aan de biedingen, des te goedkoper de advertenties zijn.
Als gevolg van Corona en de bijhorende maatregelen hadden veel concullega's van onze klanten de reflex om te stoppen met hun advertenties op Google Ads.
Het resultaat: Goedkopere advertenties voor diegenen die hun inspanningen continueren en dus meer conversies voor hetzelfde budget.
Maar ssst, niet verder vertellen hé ;-).
Enkel in de sector van de hersteldiensten zien we een lichte daling. Dit is misschien niet zo verwonderlijk, aangezien deze sector een hoge roulatie van nieuwe klanten vraagt.
Daarnaast hebben deze hersteldiensten in de maanden maart en april compleet stil gelegen, waardoor we in mei en juni een inhaalbeweging moesten maken. Een verschil dat zich beperkt tot slechts 5,89% is dan zeker geen slecht resultaat.
Wat met de toekomst?
Zoals de cijfers er nu voorliggen, kunnen we stellen dat het grote deel van onze klanten geen negatieve gevolgen zullen hebben van de Corona-pandemie met betrekking tot lead generatie. Dat wil niet zeggen dat onze taak hiermee afgelopen is.
De komende maanden gaan we er nog alles aan doen om het aantal aanvragen voor onze klanten verder te optimaliseren.
Heb je interesse om ook jouw digitale marketinspanningen scherper te stellen? Contacteer ons dan via e-mail of ons telefoonnummer 011 74 36 76.