• Webapplicaties op maat
  • Websites
  • Webshops
  • Online marketing
    • Search engine marketing
    • Search engine advertising
    • Search engine optimization
    • Social media marketing
      • Facebook
      • LinkedIn
      • YouTube
    • E-mailmarketing
    • Marketing consultant
    • Bekijk onze realisaties
  • Home
  • Realisaties
  • Nieuws
    • Recent nieuws
    • Nieuwsarchief
  • Blog
    • Recente Blogs
    • Blogarchief
  • Over Analyz-it
  • Contact
+32 (0)11 743 676 contact@analyz-it.be
niet bereikbaarnu bereikbaar +32 (0)11 743 676 contact@analyz-it.be Via contact formulier Research Campus 18 1.01, 3500 Hasselt
  • Home
  • Realisaties
  • Nieuws
  • Blog
  • Over Analyz-it
  • Contact
  • Webapplicaties op maat
  • Websites
  • Webshops
  • Online marketing

Hoe presteerden onze klanten tot dusver tijdens Corona?

We spoelen even terug naar 18 maart 2020. België gaat in lockdown en alle niet-essentiële winkels moeten verplicht de deuren sluiten. Dit nieuws sloeg voor iedereen in als een bom, dus ook voor onze klanten. Maar hoe ga je hier als zaakvoerder concreet mee om? Stop je meteen met alle bedrijfs- en marketingactiviteiten of maak je gebruik van de situatie om aan naamsbekendheid en marktaandeel te winnen?

Diezelfde vraag stelden wij onszelf in maart om de beste oplossing voor onze klanten te bieden.

Stilstaan is achteruitgaan

Wij waren en zijn nog steeds van mening dat je als onderneming niet bij de pakken moet blijven zitten. Gelukkig waren wij niet de enigen die er zo over dachten. Heel veel van onze klanten wilden de Coronacrisis op een positieve manier aanpakken en zijn opzoek gegaan naar (digitale) alternatieven. Dit bleek, zoals ik je hieronder ga toelichten, de juiste oplossing.

Verschil van sector tot sector

Ondernemingen die hun leads kunnen verzamelen en deze later kunnen overtuigen om klant te worden, hebben een groot voordeel t.o.v. ondernemingen die dit niet kunnen.

Om je even een voorbeeld te geven. Bedrijven die gespecialiseerd zijn in het plaatsen van ramen en deuren moesten hun toonzaal sluiten, maar konden nog steeds later een bezoek inplannen. Hersteldiensten zoals een slotenmaker of een autoglas center lagen in de maanden maart en april volledig stil.

Een stijging in bijna alle sectoren

Wanneer wij als digitaal marketingbureau een nieuwe lead (potentiële klant) aantrekken voor onze klant, dan spreken wij van een conversie. Onze taak is om zoveel mogelijk leads en dus ook converies te genereren voor onze klanten.

Hieronder zie je vijf grafieken, van vijf verschillende sectoren, waarin we het aantal cumulatieve conversies van maart 2019 t.e.m. juni 2019 vergelijken met dezelfde periode in 2020.

Het resultaat van onze digitale inspanningen

Om terug te komen op de vraag. Wat moet je als zaakvoerder doen? Dan spreekt het antwoord voor zich. Niet stilzitten! 

Voor bijna al onze klanten, in alle sectoren, hebben we geen daling, maar een stijging in het aantal aanvragen gegeneerd. Als dat geen straf resultaat is!

De reden waarom we een stijging zien voor zo veel van onze klanten is eigenlijk perfect te verklaren. Voor veel Vlaamse bedrijven is Google Ads het primaire digitale kanaal om nieuwe klanten aan te trekken. Deze advertenties werken volgens een biedsysteem.
Concreet wil dit zeggen: Des te minder ondernemingen meedoen aan de biedingen, des te goedkoper de advertenties zijn.

Als gevolg van Corona en de bijhorende maatregelen hadden veel concullega's van onze klanten de reflex om te stoppen met hun advertenties op Google Ads.
Het resultaat: Goedkopere advertenties voor diegenen die hun inspanningen continueren en dus meer conversies voor hetzelfde budget.

Maar ssst, niet verder vertellen hé ;-).

Enkel in de sector van de hersteldiensten zien we een lichte daling. Dit is misschien niet zo verwonderlijk, aangezien deze sector een hoge roulatie van nieuwe klanten vraagt.
Daarnaast hebben deze hersteldiensten in de maanden maart en april compleet stil gelegen, waardoor we in mei en juni een inhaalbeweging moesten maken. Een verschil dat zich beperkt tot slechts 5,89% is dan zeker geen slecht resultaat.

Wat met de toekomst?

Zoals de cijfers er nu voorliggen, kunnen we stellen dat het grote deel van onze klanten geen negatieve gevolgen zullen hebben van de Corona-pandemie met betrekking tot lead generatie. Dat wil niet zeggen dat onze taak hiermee afgelopen is.

De komende maanden gaan we er nog alles aan doen om het aantal aanvragen voor onze klanten verder te optimaliseren. 

Heb je interesse om ook jouw digitale marketinspanningen scherper te stellen? Contacteer ons dan via e-mail of ons telefoonnummer 011 74 36 76.

 
Vrijblijvende afspraak Vrijblijvende offerte
Website optimaliseren
LinkedIn marketing
SEA marketing
Facebook marketing
Website CMS
Software op maat
Google SEO
Responsive websdesign
Social media marketing
Professionele website
Google adverteren
SEO optimalisatie

Nieuwsbrief

*
*
*
Verzenden

Analyz-it BVBA • Research Campus 18 1.01, 3500 Hasselt • 011 743 676 • info@analyz-it.be

Website gebouwd door Analyz-it • Inhoud door Analyz-it • Algemene voorwaarden  • Privacybeleid  • Cookiebeleid  • Inloggen

Inloggen

×

Paswoord vergeten?

Inloggen Annuleren

Paswoord vergeten

×

Vul hieronder je login in en klik op "Versturen".
Je zal via e-mail de instructies ontvangen om je paswoord te wijzigen.

Versturen Annuleren