Gert Vanschoenwinkel is een contactlenzenspecialist en wilde efficiënter werken. Daarom hebben wij een ERP applicatie op maat ontwikkeld. Dankzij deze applicatie worden alle gegevens op één centrale locatie beheerd en hebben de medewerkers direct toegang tot alle relevante informatie van elke klant.

Daarnaast ontwikkelden we een gebruiksvriendelijk extranet waar klanten moeiteloos hun afspraken kunnen boeken, lenzen en producten kunnen bestellen en hun abonnementen kunnen beheren. 

Agendabeheer

Om een overzicht van alle afspraken te behouden, werd er een agendabeheer op maat ontwikkeld. In deze agenda kunnen zowel werknemers als klanten hun afspraken boeken en wijzigen. Klanten kunnen snel een afspraak maken door in te loggen op de website en vervolgens een tijdstip en een medewerker naar wens te kiezen.

Zodra de afspraak is geboekt, ontvangen zowel de klant als Vanschoenwinkel een bevestigingsmail. Daarnaast krijgt de klant de dag voor de afspraak nog een automatische herinneringsmail. Dankzij de automatische bevestiging- en herinneringsmails, worden afspraken niet vergeten.

Intranet / ERP

Alle afspraken van klanten die tijdens een dag op consultatie gaan komen, staan in een overzichtsscherm. De receptionist vinkt af wie gearriveerd is, zodat de medewerkers zien welke klanten in de wachtruimte zitten voor hun afspraak.

Tijdens de afspraak worden alle gegevens van de klant nauwkeurig bijgehouden in dit systeem, zoals alle oogmetingen en relevante medische data, bestellingen en abonnementen. 

 

Dit intranet zorgt ervoor dat het administratieve werk aanzienlijk wordt verlicht. 

Kassa

Na de consultatie kan de klant afrekenen via een digitale kassa. Ook voorschotten en verrichtingen via RIZIV worden mee verrekend. Deze kassa kan ook domiciliëringen automatisch innen.

Extranet voor klanten

Via de website kunnen klanten zich aanmelden op het extranet, waar men eenvoudig en snel afspraken kan maken en wijzigen. Daarnaast kunnen klanten hier hun abonnementen beheren en bestellingen plaatsen en opvolgen.

 

Op de gepersonaliseerde webshop kunnen ze lenzen en producten bestellen die specifiek voor hun van toepassing zijn. Verder komen de online betalingen ook binnen in de digitale kassa, zodat er altijd een totaaloverzicht van de volledige klant is.

Automatisatie van bestellingen

Wanneer standaardlenzen een lage voorraad hebben, verschijnen deze automatisch in het voorraadbestelsysteem. Vanschoenwinkel kan deze standaardlenzen en -producten dan bestellen met 1 druk op de knop

Wanneer een klant lenzen op maat bestelt, worden deze automatisch doorbesteld bij de leverancier. Op deze manier hoeft Vanschoenwinkel niet langer handmatig de lenzen op maat te bestellen, waardoor kostbare tijd wordt bespaard.

Als de lenzen geleverd worden, gaan deze ingescand worden om in voorraad te nemen. Deze werkwijze zorgt ervoor dat de voorraad real-time correct is.


Meer weten over webapplicaties op maat?
Neem dan contact op met Analyz-it

Je kan ons steeds een e-mail sturen of ons telefonisch bereiken via 011 74 36 76.

Neem contact op voor meer info