Ondanks het feit dat de website pas in 2013 online kwam en dus nog niet veel internet jaren op de teller had, klopte het plaatje met het huidige imago niet meer. Om de website terug naar de huisstijl normen van 2017 te brengen, kozen we voor een digitale facelift van het huidige systeem.

ONZE AANPAK

De opdracht van deze digitale facelift was niet puur cosmetisch, maar hield ook enkele onderliggende structurele aanpassingen in. Zo werd de nieuwe website voorzien van een responsive design en implementeerde we ook een 'veilige' HTTPS verbinding.

Sara Reymen, zaakvoerster van Tekstueel vertelt over de ommezwaai: "Vorig jaar kozen we voor een rebranding met onder meer een vernieuwd logo en een aangepaste baseline. Eerst dachten we enkele kleine aanpassingen te laten doen aan de bestaande site, maar uiteindelijk gingen we toch voor een grote ommezwaai. We schrijven elke dag webteksten, dus we zien heel wat websites en doen zo veel ideeën op. Onze site was nog niet responsive. Een grondige aanpassing drong zich dus sowieso op. Het design van onze nieuwe site is eigenlijk in niets te vergelijken met de look & feel van de oude site. De kleuren, de lijnen, de vormen, de opbouw … alles past nu beter bij wat we willen uitstralen."

Omdat we steevast met elkaar samenwerken, konden we de wensen en behoeften van Tekstueel moeiteloos vertalen naar een nieuw grafisch design. In deze designfase was het belangrijk om het speelse en kleurrijke imago van Tekstueel weer te geven, maar om toch ook het zakelijke aspect te bewaren.

Dankzij het vlotte inlevingsvermogen was het meteen raak: "We wisten vooraf ongeveer wat we wilden en hebben dat zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Maar toen we het eerste design zagen, waren we echt heel positief verrast. Het was nog sterker dan we voor ogen hadden. Jullie zijn echt meegegaan in onze branding en onze stijl en hebben dat heel mooi vertaald. Natuurlijk was het heel handig dat Tekstueel en Analyz-it buren zijn. Voor kleine aanpassingen konden we snel even aankloppen. De service was heel erg flexibel."

Toen we het eerste design zagen, waren we echt heel positief verrast. Het was nog sterker dan we voor ogen hadden

Bovendien mochten we ook het persoonlijke karakter van Tekstueel wat meer naar de voorgrond brengen.

En zeg nu zelf, op zo'n digitale facelift zou zelfs plastisch chirurg Dr. Jeff Hoeyberghs jaloers zijn. ;-)

Met Tekstueel is Analyz-it opnieuw een tevreden klant rijker: "Analyz-it denkt verder dan hoe een site er moet uitzien. Jullie streven naar sites die goed converteren, zodat je als bedrijf je doelen kunt bereiken. Dat is een grote meerwaarde, want voor de meeste ondernemers moet een site meer zijn dan een mooie etalage."

Jullie streven naar sites die goed converteren, zodat je als bedrijf je doelen kunt bereiken.


Ook een digitale facelift van je website nodig?

Contacteer ons vrijblijvend