In februari 2024 zijn we gestart met onze digitale marketing inspanningen voor Oresto Food Partners, een toonaangevende leverancier in de horeca-sector. Ons doel was duidelijk: de online zichtbaarheid vergroten en de verkoop stimuleren bij de grossiers die verbonden zijn aan Oresto Food Partners. Om dit te bereiken, hebben we Google Ads campagnes opgezet, gericht op het aantrekken van de juiste doelgroep en het stimuleren van waardevolle interacties op de website.

Digitale marketing! Onze aanpak.

Voor we begonnen met het effectief aanmaken van de campagnes startten we met een grondige analyse van de markt,  zoals de concurrenten, en de doelgroep om een strategische sterke campagne-opzet te garanderen. Daarom zetten we voor Oresto Food Partners hoofdzakelijk in op zoekadvertenties om potentiële klanten te bereiken die een concrete behoefte hebben. Deze aanpak stelde ons in staat om niet alleen het verkeer naar de website te verhogen, maar ook de betrokkenheid en conversies te stimuleren.

De digitale marketing resultaten

De resultaten waren meteen sterk. Het totaal aantal bezoekers op de website steeg met maar liefst 415,62% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Deze enorme stijging toont aan dat onze campagnes relevant zijn voor de doelgroep en dat ze geïnteresseerd zijn om door te klikken naar de website. Bovendien hebben we op enkele maanden tijd 700 waardevolle acties geregistreerd, zoals klikken op e-mailadressen, ingevulde formulieren en contactopnamen, wat aantoont dat de bezoekers niet alleen de website bezochten, maar ook actief betrokken waren.

Ook zien we het conversiepercentage maand per maand toenemen. Tot op heden blijft het conversiepercentage stijgen door de optimalisaties die we in de campagnes doorvoeren. Zo is het gemiddelde conversiepercentage verdubbeld sinds de opstart van Google Ads. 

Continue verbetering

Door middel van continue optimalisatie en data-driven beslissingen zijn we erin geslaagd om niet alleen meer verkeer en interacties te genereren, maar ook de algehele efficiëntie van de campagnes te verbeteren. We genereren dus steeds meer belangrijke gebeurtenissen aan een lagere kost per gebeurtenis.

De volgende stap

Nu we positieve resultaten zien in onze Google Ads-campagnes, is het tijd om onze focus te richten op het verbeteren van de organische vindbaarheid in de Google zoekresultaten. Dankzij onze voortdurende verbeteringsprocessen in Google Ads hebben we een gedetailleerd inzicht in welke zoekopdrachten leiden tot waardevolle acties op de Oresto Food Partners website. Met deze kennis streven we ernaar om ook organisch bovenaan de zoekresultaten te verschijnen voor Oresto Food Partners, zonder advertentiebudget. Dit helpt ons niet alleen om de marketingkost per conversie te verlagen, maar ook om een duurzame en consistente stroom van organisch verkeer naar de website te genereren.


Ook groeien met je bedrijf? Contacteer ons!

Je kan ons steeds een e-mail sturen of ons telefonisch bereiken via 011 74 36 76. Je kan ook ons contactformulier invullen.