Google Ads voor De Kookplaneet
Voor onze klant De Kookplaneet, gelegen te Hasselt, beheren, monitoren en optimaliseren we de Search Engine Advertising (SEA) campagnes. Binnen hun klantenregio worden advertenties getoond voor de kookproducten van de webshop.
Google, Meta, OpenAI
Het zoeknetwerk van Google blijft op dit moment de belangrijkste zoekmachine op het internet. Met AI Search en sociale media kanalen die steeds meer fungeren als informatiebron heeft ook Google vindingrijk moeten omschakelen naar nieuwe advertentiemethodes.
Meer dan alleen bieden op relevante zoekopdrachten
Net zoals adverteren op sociale media, toont Google ook video/display advertenties op hun verschillende tools. Zo werd onder andere de Performance Max campagne in het leven geroepen. Een Cross-netwerk advertentiemodel dat meerdere Google diensten gebruikt om in te adverteren. De advertenties worden gelijktijdig weergegeven op Google Search, Google Display, Youtube, Gmail, Google Maps en Google Discover. Het grote bereik van zulke advertenties is vooral de grote troef.
Getoond en beloond worden?
Enerzijds zorgen we nu voor online aanwezigheid om top-of-mind te blijven en naambekendheid op te bouwen voor de winkel van De Kookplaneet. Anderzijds zorgen we voor een goede Return On Investment (ROI) zodat het geïnvesteerd budget ook effectief rendeert in de webshop.
Project ROAS
Met het maandelijks advertentiebudget van De Kookplaneet bereikten we de afgelopen 4 maanden een gemiddelde ROAS (Return On Ad Spend) van 4,86. Dit wilt zeggen dat voor elke euro die geïnvesteerd werd er 4,86 euro aan omzet gegenereerd werd. Door de gunstige ROAS werd het advertentiebudget ook opgedreven. Zo zal niet enkel de totale omzet stijgen maar ook de naambekendheid van De Kookplaneet.
